Családi vállalkozás a Székhelycentrum jóvoltából

A családomnak volt egy vállalkozása, ami már generációk óta apáról fiúra szállt. Még a nagypapám hozta létre, amikor fiatal volt, de mostanra az apukám lett a főnök és a bátyám is besegít nála. A vállalkozás tűzifa kitermelésével, vágással, szállítással és értékesítéssel foglalkozik. Nagyon jól ment mindig is az üzlet, hiszen tűzifára talán mindig szüksége volt és lesz is az embereknek. Nem könnyű ilyen fizikai munkát végezni. Volt, hogy én is kipróbáltam egy napig ott dolgozni, de jobb, ha inkább a család férfijaira bízzuk ezt. Gyerekkoromban is rengetegszer megfordultam a fatelepen, hogy nézzem a munkát a hasítógépekkel, a futószalagot a fakérgekkel, és hogy játsszak a kis viskóban, ami a telken állt. Nagyon rozoga, régi kis ház volt, de gyerekként nagyon jól el tudtunk játszani benne.

Eredetileg azért volt ott, hogy a vállalkozáshoz szükséges papírokat és kellékeket ott tartsuk, de itt nem lettek volna biztonságban, ezért idővel megváltozott a ház funkciója, és pihenőhelyként használták a munkások egy ideig. Később az ilyen jellegű felhasználása sem élt tovább, és végül csak egy koszos kis tárolóviskó lett belőle. Ekkor én még nem voltam tisztában a székhelyszolgáltatás jelentésével. El sem tudtam volna képzelni mit csinálnak az olyan társaságok, mint a Székhelycentrum nevű – bár lehetséges, hogy már akkor is volt bőven az ilyesmire igény, noha biztos nem olyan mértékben, mint manapság.

Amikor apukám átvette a vállalkozást, az egy időre meg is szűnt, mert nem tudott a saját munkahelye mellett még egy ilyesmit is fenntartani. Ezért felmerült az ötlet, hogy a házikót felújítjuk és a fatelephez tartozó irodát csináljunk belőle és újra létrehozzuk a vállalkozást. Hiszen az üzlet már a megszűnése előtt már nem ment annyira jól, ezért szükségesnek tartotta édesapám az újításokat. Fontos tudni ehhez, hogy a telep és a nagyszüleim ugyanabban a vidéki kis faluban vannak és a vevők köre nem használja például az internetet. Azonban ideje volt változtatni és új vevőkört kialakítani, valamint a gépeket is korszerűsíteni. Először a kis viskót kellett volna irodává alakítani, ami elég nagy munka lett volna, figyelembe véve, hogy milyen állapotban van…

Mindenképpen szükség lett volna ablakcserére, a nyílászárók cseréjére, festésre és új lámpákra. Ahhoz, hogy jól működő, biztonságos irodát építsünk, szükséges a jól zárható ajtók és ablakok kialakítása. Hiszen itt tervezték tartani a vállalkozás hivatalos papírjait, adatait, hirdetéseit. Ezeket fontos, hogy egy jól zárható irodában tartsuk! Azonban az a probléma akadt, hogy az ehhez szükséges kellékeket a legközelebb megtalálható bevásárlóközpontban tudták volna csak beszerezni, ami több, mint egy órára található tőlünk. Elmenni, kiválasztani, visszaszállítani már eleve sok gonddal járna, de emellett mindehhez a feladathoz szerelőket kéne keresni. Szerintem lassan értitek, mire akartam kilyukadni a székhelyszolgáltatás említésével, a modern világ és például a Székhelycentrum ad a kezünkbe hasznos és korszerű opciókat, amikkel egy csomó ilyen probléma kiküszöbölhető. De vissza még egy kicsit a történetem elejéhez…

Egy ilyen kicsi vidéki faluban nem sok lehetőség van vállalkozást bejelenteni, akár irodát bérelni, pláne csak egyszerű székhelycímet regisztrálni valahová. Pedig mindenféle szakmát képviselő vállalkozásokból sincs sok, szóval szükség lenne rá. Nyílászárókhoz értő szakemberekre pont úgy, mint tűzifa előállítókra. Aki van, az is csak hónapok múlva lesz szabad legközelebb és nem is dolgoznak olcsón. Ezért mi elkezdtünk a szomszédos falukból szakemberek után kérdezni és az ismerőseink ismerőseit, hogy ajánljanak valakit ablak és nyílászárók cseréjére. A festést még meg tudtuk volna oldani mi magunk is, de ezek és a lámpák cseréi már mindenképpen szakembert igényelnek.

Elkezdtünk telefonálgatni és régi ismerősöktől szívességeket kérni, hogy ajánljanak nekünk valakit. A sok telefonálgatás után egyszer végre valaki azt mondta, hogy ismer egy jó szakembert az ajtók, ablakok nyílászáró cseréjére, de ezután mást is mondott, ami elgondolkodtatott mindannyiunkat. Azt javasolta, hogy saját vállalkozás részére keressünk profi székhelyszolgáltatót és „béreljünk” csak székhelycímet. Persze, ezt először nem is értettük, hiszen ezen a kis vidéki faluban, ahol még szakembert se találunk, hogyan találhatnánk ilyen szolgáltatót? Azt válaszolta, hogy nézzünk utána az interneten az úgynevezett székhelyszolgáltatásnak, pontosabban a https://szekhelycentrum.hu/ linken található weboldalnak, mert az ő gyerekei ennek segítségével tudtak úgymond „irodát bérelni” és, bár nem emlékszik a részletekre, rengeteg előnyük származik belőle, ezért érdemes utánaolvasni. Ezért így is tettünk. A székhelyszolgáltatás lényege, hogy egy cégtől nem fizikai irodát, hanem székhelycímként szolgálót tudunk bérelni, ahová nem járunk be, de helyettünk ott egy „portaszolgálat” mindig képviselni tud minket – amennyiben ott keresnének. Az előbb említett linken található oldalon rengeteg információt megtudtunk a székhelyszolgáltatás működéséről, menetéről és előnyeiről is.

Jogilag eleve nem könnyű (végképp nem célszerű) egy vállalkozást egy olyan épületbe bejelenteni, amit életvitelszerűen használunk. Amikor lakásunk területére jelentünk be egy vállalkozást, még akkor is, ha maga a munkavégzés nem ott folyik, megszűnik az építményadótól való mentesség például. Hasonlóképpen járhatunk a kéménysepréssel ebben az esetben. Lakóházak esetén a kéményseprés ingyenesen jár, viszont vállalkozás bejelentésekor már fizetni kell ezért a szolgáltatásért. Hasonló a helyzet a közüzemi számlákkal, mert cég bejelentése esetén átsorolhatnak minket, számlafizetőket a piaci árszabásba, ezért a villany és a gáz használata is többe kerülhet. Többek között ezért is éri meg vállalkozásunk székhelyét egy független irodává tenni, vagy egy székhelycímre bejelenteni, ahol az említett módon, még akár jogilag is képvisel minket egy székhelyszolgáltató cég.

Manapság azonban nem egyszerű ugyanis olyan kiadó irodát találni, ami kedvező áron vehető igénybe és közel van vállalkozásunk székhelyéhez. De mi van akkor, ha nem is szükséges, hogy közel legyen vállalkozásunk székhelyéhez? A Székhelycentrum honlapját böngészve olyan lehetőségre bukkantunk, ami lehetővé teszi, hogy olyan helyen igényeljünk székhelycímet, ami akár más megyében van, mint mi. Például, ha valaki egy alföldi tanyán él, de szeretne egy vállalkozást indítani és a környéken nincs lehetőség egy iroda kibérlésére, akkor probléma nélkül bejelentheti vállalkozását akár egy Pest megyei épületbe is. Hiszen a Székhelycentrum országosan tizenegy megyében, Budapesten pedig több címen várja ügyfeleit szerződéskötésre. Több mint tizenhatezer elégedett ügyféllel büszkélkedhet a Székhelycentrum csapata és értékeléseiket olvasva biztosak lehetünk abban, hogy szolgáltatásuk igénybevételéből csak előnyünk származhat.

A megfelelő célhelyszín kiválasztása után választhatunk fél-, egy- vagy kétéves bérleti díjcsomagból. Ezt kedvező áron áll módunkban igénybe venni, de még ennél is alacsonyabb a székhelyszolgáltatási díj, ha magasabb díjcsomagot fizetünk. Ha azt hinnénk, ennél többet már nem spórolhatunk, akkor tévedünk, mert Pest megye területén található székhelyen, konkrétabban Újlengyelben iparűzési adó mentesen vehetjük igénybe ezt a szolgáltatást. A székhelyszolgáltatás újlengyel területén olyan előnyökkel jár, aminek köszönhetően vállalkozásunk jelentős mennyiségű pénzt meg tud spórolni. Egyébként az iparűzési adó jelentős költséget jelent azokban a városokban, ahol magas az adókulcs összege. Újlengyel területén az adókulcs 0%, ezért sokkal jobban megéri ezen a területen bérelni. Fontos megjegyezni, hogy székhelyszolgáltatáskor Újlengyelben csak abban az esetben jár ez a mentesség, ha a vállalkozó ezen a területen kívül nem rendelkezik más székhellyel. Amennyiben az adott cég nagy árbevétellel rendelkezik, nagy összegeket tud megtakarítani egy Újlengyel székhelyű vállalkozással. Az iparűzési adómentességen túl az még Újlengyel előnye, hogy földrajzi elhelyezkedése kiváló, hiszen a fővároshoz közel van. Ez azért is fontos tényező, mert így könnyen megközelíthetjük vállalkozásunk bejelentett székhelyét, ha például a beérkező postát szeretnénk magunkhoz venni. Ez azonban nem kötelező a Székhelycentrumnál. A legtöbb székhelyszolgáltató cég elvárja az ügyfelektől, hogy az ország bármely pontjától elutazzanak például egy Újlengyelben található irodába havonta, hogy elvigyék a postát. A Székhelycentrum szolgáltatásai közé tartozik, hogy beérkező leveleinket saját maguk elpostázzák otthonunkba vagy beszkennelik és elküldik nekünk, így nem kell elhagynunk otthonunk kényelmét és órákat tölteni utazással emiatt. Mindezt plusz költség felszámolása nélkül teszik meg, ezzel is könnyítve ügyfeleik dolgát. A szerződéskötés és egyeztetések is hasonlóképpen online vagy telefonon folynak, hogy ne kelljen vidékről órákig utazni egy aláírás miatt az ügyfeleknek. Aki mégis szívesebben intézné mindezt személyesen, az megteheti a Székhelycentrum budapesti, illetve tizenegy vidéki irodájuk egyikében.

Mint azt láthatjuk, a Székhelycentrum csapatának fő célja az, hogy ügyfeleiknek kedvező áron biztosítsák a lehető legjobb minőségű szolgáltatásokat. Nekik köszönhetően olyanok is bele tudnak kezdeni egy vállalkozásba, akiknek nem adatott meg az a földrajzi előny, hogy ezt a folyamatot könnyen elindíthassák. A Székhelycentrum oldalára ellátogatva megtalálhatjuk a pontos árakat és a székhelyszolgáltatás menetét. Mindenképpen csak ajánlani tudom ezt a lehetőséget azoknak, akik kedvező áron szeretnének vállalkozásba kezdeni és a székhelyszolgáltatást Újlengyelben azoknak, akik jelentős költségeket megtakarítanának. Ha további kérdések felmerülnek, a weboldalukon látható módokon fel tudjuk venni irodájukkal a kapcsolatot.