Korábban nem is gondolkodtam azon, hogy székhelyszolgáltatást kellene igénybe vennem, egy baráti beszélgetés azonban rávilágított ennek szükségességére. A székhelyszolgáltatás budapest akkor került szóba, mikor a vállalkozásainkról beszélgettünk, a barátom már évek óta ügyfél. Egy kis nyílászárókkal foglalkozó üzletem van, ahol a legújabb és legmodernebb ajtókkal, ablakokkal várom a vásárlókat. Külföldről importáljuk a termékeket és természetesen vállaljuk a helyszíni felmérést és a beépítést is. Sok magánember is megfordul nálunk a kis bemutatóteremben nyüzsögnek a látogatók.
Sokszor pedig én is útra kelek, ha épp egyik alkalmazott sem ér rá, hogy felmérjem a helyszínt, segítsek a választásban, a döntésben. Ez a helyzet azonban nem feltétlenül ideális minden esetben. Hiszen sok hivatalos papírt, iratot kapok, és ezeket nem mindig tudom átvenni. Sokszor csak a postai értesítővel találkozom. Egy hosszú nap után igen bosszantó tud lenni, amikor még a postára is el kell mennem, és sorban állnom, hogy hozzájussak az iratokhoz.
Ráadásul nem is vagyok valami precíz, már ami a papírmunkát illeti, sokszor előfordult már az is, hogy bizonyos határidőkről elfeledkeztem, vagy épp elhagytam egy-két levelet. Erről és minden másról is beszélgettünk a barátommal egyik nap, miközben együtt ebédeltünk. A székhelyszolgáltatás budapest irányába ment el a beszélgetés.
Ő mesélt a szekhelyszolgaltatas24.hu-ról, akik már több mint tíz éve vállalnak ilyen szolgáltatást. De hogy mi is ez az egész pontosan? Akit mélyebben érdekel a téma, látogasson el a szekhelyszolgaltatas24.hu-ra, ahol mindent megtalál ebben a témában: https://szekhelyszolgaltatas24.hu/.
Egyébként mielőtt részletezném, hogy mit is takar ez az egész, el is mondom, hogy mennyibe is kerül. Jómagam meglepődtem, hogy ilyen szolgáltatásért milyen kevés összeget kérnek el. Budapesten több címen van lehetőség arra, hogy kérjük, hogy cégünk székhelyéül szolgáljanak. Hat hónapra 29.900 forint + ÁFA a bekerülése ennek, egy hónapot pedig ajándékba meg is kapunk. Egy olyan helyen, ahol nem kell iparűzési adót fizetni, pedig 39.900 forint + ÁFA a hathavi összeg, és itt is jár az egy hónap ajándék. A székhelyszolgáltatás Budapesten és Újlengyelben is azt tartalmazza, hogy egy órán belül e-mailben hozzájutunk leveleinkhez. Online ügyintézést biztosítanak, saját ügyvéddel rendelkeznek, és vállalják a hivatalos leveleink átvételét, szkennelését, és havi egyszer a postázását is. A jogszabályoknak megfelelően működnek, és a cégtáblát a közterületről jól látható helyen elhelyezik az épületen.
Egyre többen választják a székhelyszolgáltatást, hisz megkönnyíti az ember életét, nem csak azért, mert nem kell irodát fenntartani és külön alkalmazottat ezért fizetni, hanem azért is, mert bármilyen hivatalos ügy esetén tárgyalót biztosítanak. Ehhez persze akkor, ha az iparűzési adómentes Újlengyelt választottuk, nem kell elutaznunk a településre, hiszen a cégnek Budán és Pesten is vannak irodái. Az egyik a második kerületben, a Bem József utcában, a másik pedig a hatodik kerületben, a Szinyei Merse utcában.
De hogy mit is kell tudnunk még a szolgáltatásról? Az első, hogy a cég székhelyét kötelező megjelölni cégtáblával, úgy, hogy az közterületről jól látható legyen. A cégbíróság több esetben is indított már eljárást ilyenért, pedig ez könnyen elkerülhető, a székhelyszolgáltató pedig vállalja ezt.
Amiért sokan nagyon szeretik és én is ezek között vagyok az az, hogy átveszik a hivatalos és nem hivatalos leveleit a cégemnek. Hivatalos postára bejelentett meghatalmazással az ajánlott leveleket átveszik, és minden levelet beszkennelnek, elektronikusan archiválnak és eljuttatják elektronikus formában az ügyfélnek. A székhelyszolgáltatás egy legális, törvényes dolog, melynek működését jogszabályok szabályozzák, a 7/2017. IM rendelet például kötelezővé teszi, hogy az átvett küldeményeket 24 órán belül eljuttassák az ügyfélnek. A szekhelyszolgaltatas24.hu csapata a kézhez vételtől számított két órán belül e-mailben továbbítja a levelet az ügyfélnek, majd havonta egyszer az összegyűlt leveleket postázzák. Sok székhelyszolgáltató ezt csak külön díj ellenében teszi meg, a szekhelyszolgaltatas24.hu-nál ez viszont benne van a díjban. Nincsenek apróbetűs részek, itt a fix összeg mellé mindezeket a szolgáltatásokat megkapjuk.
Több mint tíz éves gyakorlatuk van a hatóságok fogadásában. Sok esetben előfordul ugyanis, hogy kapunk egy ellenőrzést, valamilyen hivatalos szervvel le kell ülnünk egyeztetni, tárgyalni. Ez lehet egyszerű, tervezett ellenőrzés, de lehet előre nem egyeztetett is, például egy adóhatósági ellenőrzés. Ilyenkor az iratoknak rendelkezésre kell állnia, a szekhelyszolgaltatas24.hu-nál ez pedig természetesen minden esetben így is van. Az is előfordulhat egy cég életében, hogy hatósági eljárás alá, végrehajtás alá vonják. Ilyenkor van nagy szerepe annak, hogy valakinek hol van a székhelye. Hiszen, ha otthonában, lakásában van, akkor lefoglalhatják személyes holmijait, ingóságait. Egy székhelyszolgáltató esetében ilyesmi ne történhet meg. Mindezekből is látszik, hogy milyen fontos az, hogy hol van a cégünk székhelye, nem csak kényelmi szempontból, hanem több más szempontot is mérlegelve.
Ezért döntöttem én is amellett, hogy cégemmel székhelyszolgáltatást fogunk igénybe venni, és mielőtt a szekhelyszolgaltatás budapest szavakra rákerestem volna az interneten, kikértem a barátom és több más ismerősöm véleményét. Ők egyöntetűen a szekhelyszolgaltatas24.hu-t ajánlották. Hisz ők több mint tíz éves tapasztalattal végzik ezt a tevékenységet, komoly pénzügyi stabilitással és nemzetközi minősítéssel. Több ügyvédi irodával is szoros kapcsolatban állnak, nincs olyan helyzet, amivel még ne találkoztak volna. Ez pedig óriási segítség, különösen egy kezdő vállalkozásnak.
Aki pedig még csak most töri a fejét azon, hogy céget alapítson, annak is érdemes felkeresnie a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalt, hisz itt nagyon sok hasznos cikket, információt talál. Például arról, hogy milyen cégforma lenne számunkra az ideális. Ez az első, alap lépés nagyon fontos a későbbiekre nézve. Ilyenkor érdemes átgondolni, hogy mivel is fog foglalkozni a cégünk, mennyi kiadásra, bevételre számíthat, lesznek-e, ha igen, akkor hány alkalmazott. Milyen tőkét szeretnénk a cégbe fektetni, és egyáltalán, hogy képzeljük el a működést. A cégnév kiválasztása is nagyon fontos dolog, hisz a cégnévnek már tükröznie kell a cég profilját. Sok-sok kérdés már az első lépés megtétele előtt. Ezekben a döntéshelyzetekben is segít a szekhelyszolgaltatas24.hu, hisz bejegyzéseikben több oldalról is megközelítik a témát.
Nekem már megvolt a cégem, viszont a székhelyszolgáltatás számomra is új volt. De egyáltalán nem bántam meg, hogy őket választottam, mert gyors, pontos, profi munkát végeznek. Aki tehát székhelyszolgáltatót keres, a szekhelyszolgaltatas24.hu az ő csapata. A sokéves tapasztalat mellett kedvező áron nyújtanak magas minőségű szolgáltatást. Mióta az ügyfelük vagyok, én is nyugodtabb vagyok a hivatalos ügyeket illetően. Hisz nem hagyom el a leveleket, megkapom azonnal e-mailben és tudok figyelni így a határidőkre is. Szerintem megéri székhelyszolgáltatóra bízni hivatalos levelezési ügyeinket és persze annak is számos előnye van, ha a székhelyünk nem az otthonunkban van. Egyébként is érdemes a magánéletet elválasztani a munkától, ilyen formában is.